tehnikonline.ro articole,comunicat de presa IBM va îmbunătăți competențele a 30 de milioane de oameni la nivel global până în 2030

IBM va îmbunătăți competențele a 30 de milioane de oameni la nivel global până în 2030

  • Compania anunță peste 170 de noi parteneriate și extinderi de programe în peste 30 de țări din America, Asia Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
  • În România, IBM lansează parteneriate cu Asociația “Viitor Plus” și Asociația Pro Artă Dezvoltare și Cunoaștere.

 

București, 18 Octombrie 2021 – IBM a anunțat astăzi un angajament fără precedent de a oferi, până în 2030, pentru 30 de milioane de oameni de toate vârstele posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele necesare pentru locurile de muncă ale viitorului. În sprijinul acestui obiectiv, IBM anunță o foaie de parcurs cu peste 170 de noi parteneriate academice, dar și cu alți jucători din industrie, ceea ce va duce la o valorificare a programelor IBM și platformelor de dezvoltare a carierei pentru a extinde accesul la educație și la cele mai căutate joburi din domeniul tehnologiei.

 

„Talentul este pretutindeni; dar oportunitățile de formare nu sunt”, a declarat Arvind Krishna, Președinte și CEO IBM. „Acesta este motivul pentru care trebuie să luăm măsuri importante și îndrăznețe pentru a extinde accesul la competențele digitale și la oportunitățile de angajare, astfel încât mai mulți oameni – indiferent de experiența lor – să poată profita de economia digitală. Astăzi, IBM se angajează să ofere noi competențe pentru 30 de milioane de oameni până în 2030. Acest lucru va ajuta la democratizarea oportunităților, va reduce decalajul competențelor și va oferi noilor generații de lucrători instrumentele de care au nevoie pentru a-și construi un viitor mai bun pentru ei și pentru societate.”

 

Angajatorii din întreaga lume subliniază importanța – și dificultatea – de a găsi lucrători calificați, reprezentând un obstacol semnificativ în calea creșterii economice. Potrivit Forumului Economic Mondial, reducerea decalajului global de competențe ar putea adăuga 11,5 trilioane USD la PIB-ul global până în 2028, însă sistemele de educație și formare ar trebui să țină pasul cu cerințele pieței. Pentru a contribui la acest lucru, potrivit FEM, sectoarele publice și private trebuie să colaboreze în ceea ce privește educația și formarea care să țină pasul cu cerințele pieței, schimbările demografice și progresul tehnologic.

Un program pentru toată lumea

Portofoliul educațional IBM este unic datorită ofertei diverse și adaptabile. De la școli fizice pentru adolescenți și stagii de ucenicie, până la mentorat de-a lungul carierei și la programe online gratuite și personalizabile, IBM își demonstrează înțelegerea că o abordare unică pentru toți, pur și simplu nu funcționează în educație. Acestea pot varia de la un program educațional tehnic pentru adolescenții din școlile și universitățile publice extinzându-se până la stagii și mentorat plătit. Programele de educație și competențe ale companiei combină mentoratul oferit de IBM alături de cursanți și oferă programe gratuite online personalizabile pentru profesioniștii aspiranți.

Planul IBM de a educa 30 de milioane de oameni se bazează pe portofoliul său larg de programe și include colaborări cu autorități guvernamentale cheie (inclusiv agenții de ocupare a forței de muncă), universități, ONG-uri (în special cu cele care se concentrează pe tinerii defavorizați, femei, veterani militari, printre alții) și companii private din întreaga lume care vor extinde și deschide noi oportunități pentru comunitățile subreprezentate și dezavantajate din punct de vedere istoric.

Martin Sundblad, Director de cercetare și Co-Lead, European Skills Practice la IDC, „Transformarea digitală a ajuns la un punct în care ajunge în toate procesele, funcțiile și rolurile de muncă din întreprinderi și organizații, iar nevoia de formare devine imperativă pentru societăți ca să se adapteze. Dezvoltarea competențelor digitale, deși în scară și formă diferite, este acum necesară în întregul sistem educațional, în majoritatea funcțiilor de afaceri și în cadrul comunității profesionale IT pentru a nu pune în pericol investițiile făcute. Programul IBM are dimensiunea și acoperirea care vor sprijini această tranziție.”

„Asociația Pro ADC împreună cu IBM România a derulat în ultimii 2 ani programe educaționale de succes adresate elevilor și profesorilor din România. Dedicați educației digitale, ne-am pus laolaltă cunoștințele și experiența pentru a contribui la dezvoltare competențelor digitale ale acestora. Numărul mare de participanți și interesul ridicat față de conținutul educațional de pe platforma SkillsBuild ne-au determinat să continuăm colaborarea. Vom lansa programe la fel de atractive ca Școala Altfel cu IBM sau Tabăra IBM de Antreprenoriat și Freelancing”, a declarat Lucia Panea, Manager de Proiect Pro ADC.

„Educația este unul dintre pilonii cei mai importanți care contribuie la dezvoltarea durabilă  societății. Programul nostru Eco Provocarea asigură echilibrul dintre teorie și practică, încurajând tinerii spre a fi lideri și spre a prelua inițiativa dezvoltării lor și a mediului din care fac parte. Evident, o astfel de abordare hibridă, adaptată  generațiilor Z și alpha, este cheia spre un impact educațional cât mai mare. Astăzi, ne bucurăm să demarăm un parteneriat cu IBM și să folosim platforme online de e-learning și unelte care facilitează procesul de învățare auto direcționat, dar corelat cu practica în realitatea curentă a tinerilor. Astfel contribuim la formarea unor competențe trans disciplinare indispensabile momentului în care vor deveni adulți.” Tiberiu Andrei, Manager program Eco Provocarea.

Aflați mai multe despre acest angajament al IBM și despre programele de dezvoltare a competențelor și poveștile participanților aici.

Despre IBM / IBM Education

Angajamentul de lungă durată al IBM față de educație a fost mult timp esențial pentru inițiativele sale de responsabilitate socială corporativă. În urmă cu 10 ani, IBM a lansat programul P-TECH, un model revoluționar de educație publică conceput pentru a aborda deficitul de competențe în ce privește înalta tehnologie. În plus, compania a creat programe personalizate de perfecționare și recalificare pentru membrii comunităților, pentru fiecare etapă a călătoriei lor de învățare. Aceste programe dezvoltă abilități tehnice pentru roluri de muncă care implică securitatea cibernetică, calculul cuantic, inteligența artificială, design thinking și marketingul digital, dar și competențe profesionale centrate pe om și locul de muncă precum realizarea unui CV, colaborare, prezentare, gestionarea timpului – chiar și mindfulness. IBM le oferă într-un mix de programe virtuale și practice pentru a ajunge la oameni oriunde s-ar afla la nivel global.

Lista completă a organizațiilor

 

P-TECH EXPANSION DURING THE LAST YEAR

ARGENTINA

Fe y Alegria – Centro Educativo nº 8171,  Solidaridad – Salta

BRAZIL

CPS – ETEC Carapicuíba

CPS – ETEC de São Sebastião

CPS – ETEC Dona Escolástica Rosa

CPS – ETEC Dr. Geraldo José Rodrigues Alckmin

CPS – ETEC Heliópolis

CPS – ETEC Prof. Eudécio Luiz Vicente

CANADA

Unama’ki, Cape Breton, NS

COLOMBIA

Fe y Alegria – Institucion Educativa Distrital Jose Maria Velaz

Fe y Alegria – Institucion Educativa Samaria/Diego Maya Salazar

Fe y Alegria – Institucion Educativa Distrital Aluna

Fe y Alegria – Institucion Educativa Distrital Quinto Centenario

Fe y Alegria – Institucion Educativa Juan Francisco Sarasti Jaramillo

Fe y Alegria – Institucion Educativa Los Colorados

Fe y Alegria – Institucion Educativa Minuto de Dios Policarpa Salavarrieta

Fe y Alegria – Institucion Educativa Tecnica Antonio Narino

Fe y Alegria – Institucion Educativa Tecnica Bicentenario

SENA – Servicio Nacional de Aprendizajem

ECUADOR

Fe y Alegria – La 40 – Guayas

Fe y Alegria – La Dolorosa – Quito

Fe y Alegria – Oscar Romero – Francisco de Orellana

ITALY

Liceo Scientifico Moscati (Grottaglie, Taranto)

IIS Celestino Rosatelli (Passo Corese, Rieti)

Istituto tecnico Economico Luigi di Savoia (RIeti)

Liceo Scientifico e Classico Carlo Jucci di Rieti

Istituto Corese (Rieti)

JAPAN

Tokyo Metropolitan Machida Technical High School

Kanagawa Technical Senior High School

Mito Technical High School  

KOREA

Gyeonggi Hancom AI School

Gyeonggi New Collar School

POLAND

Zespol Szkol Elektronicznych Radom

THAILAND

Thonburi Vocational College

Pathumthani Vocational College

Intrachai Commercial College

Nakhon Ratchasima Technical College

UNITED KINGDOM

Ada Lovelace High School

UNITED STATES

Abraham Lincoln High School (CO)

Poudre High School Manufacturing P-TECH (CO)

Raptor Tech P-TECH (CO)

P-TECH Carver STEAM Academy (GA)

Akins Career Launch  (TX)

Education P-TECH Academy at Polytechnic High School (TX)

Biotechnology And Life Sciences Innovative Academy Early College High School (TX)

HERO Collegiate Academy (TX)

Dunbar P-TECH Early College High School (TX)

Medical Professions P-TECH Academy at North Side (TX)

Fabens Wildcat P-TECH (TX)

Rio Hondo High School (TX)

South Hills High School (TX)

Carter-Riverside High School (TX)

Diamond Hill-Jarvis High School (TX)

La Vega High School (TX)

Coronado High School (TX)

Travis High School (TX)

Rochester Public Schools -535 (MN)

Trenton Central High School (NJ)

Ellenville Central School District (NY)

Freeport Union Free School District (NY)

Niagara Falls City School District (NY)

Port Richmond High School (NY)

P-TECH at Lewis J. Bennett School of Innovative Technology (NY)

New Horizons High School (WA)

NEW PARTNERSHIPS

ARGENTINA

Argencon & Ministério de Educación (CABA)

BRAZIL

Prefeitura de Santa Maria

CANADA

The Learning Partnership

CHILE

Inacap

INJUV – Instituto Nacional de La Juventud

COLOMBIA

Corhuila

Secretaría de Educación de Bogotá

CZECH REPUBLIC

Confederation of Industry of the Czech Republic

Czechitas

Mendel University in Brno

ECUADOR

Universidad San Francisco de Quito

EGYPT

Education for Employment

GERMANY

Start-Stiftung

HONG KONG

Vocational Training Council (VTC)

INDIA

Haryana State Board of Technical Education

Uttar Pradesh SCERT ( State Council of Educational Research and Training )

INDONESIA

Yayasan Dicoding Indonesia

IRELAND

Technology Ireland ICT Skillnet

BITC Ireland

Fastrack into I.T. (FIT)

JAPAN

Osaka Roudou Kyoukai

Osaka Municipal Government

LATIN AMERICA

Junior Achievement Americas

Laboratoria

MALAYSIA

Politeknik Balik Pulau

MEXICO

Universidad Panamericana

MOROCCO

Education For Employment

NIGERIA

Coca-Cola HBC

NORDICS

Young Scientists

War Child

PHILIPPINES

Resources for the Blind

PERU

UTEC Peru

RUSSIA

Moscow State Budget Vocational and Educational Institution “Vorobyovy Gory”

Autonomous Noncommercial Organization for Vocational Education “International Information Technology Academy “IThub”

Foundation Charitable Advisory “Social Navigator”

National Council on Corporate Volunteering

ROMANIA

Asociația “Viitor Plus” (“Future Plus” Association)

Asociația Pro Artă Dezvoltare și Cunoaștere (Pro Art Development and Knowledge Association)

SOUTH AFRICA

National Youth Development Agency

SPAIN

Agencia para el Empleo del Ayuntamiento de Madrid

Asociación Eslabón Iniciativas para la promoción de empleo

Fundación Secretariado Gitano

TURKEY

Borçelik Technical Academy

Cevdet İnci Education Foundation

Mehmet Rıfat Eyvap Vocational and Technical Anatolian High School

UNITED KINGDOM

The British Refugee Council

UNITED STATES

Alabama Community College

College Possible

Digital Promise

National Association for Community College Entrepreneurship (NACCE)

New Profit

Opportunity Hub (OHUB)

University of Illinois Urbana-Champaign

Workforce Development Inc.

Year Up Professional Resources, PBC

VENEZUELA

Unimet

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *